Här kan du redovisa ditt partis användning av partistöd. Enligt Kommunallagen (2017:725) ska partierna redovisa hur partistödet används. Redovisningen skall avse perioden 1 januari – 31 december.
Partierna skall utse en särskild granskare (exempelvis en revisor) som skall intyga att redovisningen ger en rättvisande bild av hur partistödet har använts.
Vill du läsa mer om vad som gäller för kommunalt partistöd? Här hittar du kommunallagen som reglerar detta (Öppnas i nytt fönster).
Vem fyller i e-tjänsten och vad behövs?
Tjänsten kan fyllas i av en uppgiftslämnare eller av ordföranden själv. Den som fyller i tjänsten kommer behöva uppge ordförandens och granskarens personnummer, namn, e-postadress och telefonnummer, för att kunna slutföra ärendet.
När redovisningen, samt uppgifterna om ordförande och granskare har fyllts i, skickas ett meddelande via e-post till de som ska bekräfta de redovisade uppgifterna (dvs. ordförande och granskare).
I e-postmeddelandet får de information om hur de gör detta.
Uppgiftslämnare, ordförande och granskare signerar ärendet med e-legitimation (Bank-ID).
Frågor om redovisning av kommunalt partistöd hänvisas till nämndsekreterare Anders Svensson.